diumenge, 5 de juliol del 2015

SESSIÓ 4

Durant el cap de setmana he estat rumiant quina activitat podia dissenyar utilitzant eines 2.0 que fos part d'una seqüència didàctica on s'utilitzés la metodologia de classe invertida.. Finalment he optat per dissenyar una activitat interactiva de Science utilitzant l'eina Edpuzzle. L'activitat estaria dirigida a CS (5è) i podria ser una activitat de consolidació (es situaria al final d'una seqüència didàctica que treballaria el tema ECOSYSTEMS.


La sessió de dilluns 6 la comencem parlant dels codis QR que tenen algunes aplicacions didàctiques interessants... Aquest vídeo explica algunes d'elles..
Edu3.cat
SOFTWARE

Es pot utilitzar els codis QR des del PC, tauleta o mòbil.
Si tens un ordinador, pots seguir aquests passos:
Pots crear tu mateix-a el codi QR entrant en QR generator. N'hi ha moltes més similars

Si tens un telèfon mòbil pots seguir aquests passos:

1. Des del navegador del teu mòbil, accedeix a la teva appstore (IOS) o playstore (Android) i cerca qualsevol lector de codis QR. N'hi ha molts disponibles.
2. Descarrega't l'aplicació. L'aplicació descarregada la podràs trobar trobar normalment al teu mòbil a la carpeta d'instal·lacions, aplicacions o potser dins de la carpeta de jocs.
3. Obre l'aplicació i col·loca la càmera del teu mòbil davant del codi QR, com si fessis una foto. Ràpidament es llegirà el codi QR i et donarà la informació i enllaçarà si cal al web o aplicació que correspongui.

Recull de bones pràctiques.. 
Hem creat un PADDLET  amb activitats que hem fet a l'aula i hem pensat co les podriem modificar amb eines 2.0..



També, com a eina interessant parlem del recurs web AURASMA, per treballar en Realitat Virtual
L'Aurasma et permet crear sorpreses que s'obriran  a partir d'una imatge que el dispositiu mòbil o tauleta detecta. Per exemple, agafant la foto d'un quadre podries posar-hi un video explicatiu o un text sobre el quadre, de manera que quan algú enfoquès el quadre amb el mòbil sortís aquest video com a "sorpresa".
També podries copsar varies imatges d'un poster i al detectar cada imatge sortiria la informació que hem amagat de cada imatge..






Què m'emporto d'aquesta sessió?

L'Aurasma i una altra eina anomenada Sketch up què és útil per passar d'un dibuix en pla a un dibuix en 3D. Crec que la podré utilitzar per passar a 3D  un dibuix que hagin fet els alumnes, per exemple el planell d'una casa o  un collage d'una habitació (el dibuix en 3D es podria visualitzar en una pantalla gran i anar acompanyada d'una explicació oral)


1 comentari: